Öğretmenler ‘Maarif Kongresi’nde deneyim paylaşacak


ANKARA (İGFA) – Maarif Kongresi’ne, yurt içi ve dışında misyon yapan öğretmenlerce bildiri sunmaya davet edildi. Kongreye ait 81 vilayet valiliğine gönderilen resmî yazıda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin, eğitim sisteminde ulusal bir kimliğin oluşumuna katkı sağlamayı ve ulusal bilince sahip bireylerden oluşan bir toplum meydana getirmeyi, eğitimi toplumun her kesitine ulaştırmayı ve gençleri 21. yüzyılın ihtiyaçlarına uygun halde donatmayı hedeflediği vurgulandı.

Böylece geçmişin birikimlerine kıymet katarak geleceğin gereksinimlerine karşılık verecek bütüncül bir sistemin tasarlandığına işaret edilen yazıda, şu bilgiler paylaşıldı:

“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bu gayeye ulaşmak için öğretmenlerimizi eğitimin merkezine koymakta, onların toplumdaki rollerini güçlendirerek, mesleksel gelişimlerini desteklemeyi ve öğretim uygulamalarını daha tesirli hâle getirmeyi amaçlamaktadır. Evlatlarımızın geleceğine ışık tutan, ulusal bekamızın ve güçlü geleceğimizin yılmaz neferleri olan öğretmenlerimize gönülden teşekkürlerimizi iletmeye bir vesile olan Öğretmenler Günü kutlama programları çerçevesinde, ülkemizin eğitimle ilgili değerli meselelerinin ele alınacağı ve Bakanlığımız bünyesinde yurt içi ve yurt dışı teşkilatlarında vazife yapan öğretmenlerimizin iştirakleriyle 26-27 Kasım 2024 tarihlerinde Erzurum’da Maarif Kongresi düzenlenmesi uygun görülmüştür.”

“Öğretmen gözüyle” temalı kongrede, “oyun ve arkadaşlığın eğitime etkisi”, “ailenin eğitime etkisi”, “sosyal sorumluluk çalışmalarının eğitime etkisi” mevzuları ele alacağı öğrenildi.

Öğretmenler Günü kutlama programı kapsamında Maarif Kongresi düzenlenerek öğretmenlerin uygulamaya ait tecrübelerinin bildiri olarak paylaşılması hedeflenirken, kongrenin öğretmenlerin saha tecrübelerinin teorik temellerle desteklenmesi ve eğitim uygulamalarında en uygun prosedürlerin paylaşılmasının sağlanarak eğitim sisteminin güçlenmesine katkıda bulunulması amaçlanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir